1. SBD Praha
  2. >
  3. Infopanel
  4. >
  5. Chytrý odečet energií oceňují majitelé i nájemci bytů
Témata
Přihlásit k odběru
Kontakt redakce

Chytrý odečet energií oceňují majitelé i nájemci bytů

Na chytrém automatizovaném odečtu a rozúčtování spotřeby energií není podstatné, že bude jednou dán zákonem, ale že již dnes může nabídnout pohodlí, úspory a průběžné informace pro vlastníky, nájemce i nájemníky.

V průzkumech spokojenosti mezi uživateli tzv. chytrých měřidel se opakovaně potvrzuje, že nejspokojenější jsou s nimi sami majitelé či uživatelé bytů. Například pravidelná britská studie publikovaná na přelomu roku úřadem Ofgem ukázala, že jen mezi jarem a létem 2020 rostl podíl spokojených zákazníků dálkových inteligentních odečtů ze 67 % na 71 %, plných 80 % pak bylo spokojeno s jejich bezproblémovou instalací. Studie Ofgem také ukázala, že uživatelé chytrých měřitel jsou spokojenější se službami, jež jsou jejich prostřednictvím měřeny a účtovány a vnímají pozitivněji také dodavatele těchto služeb.

Chytrý odečet (tzv. smart metering) by totiž neměl znamenat pouze instalaci bezdrátově připojeného čidla s jehož pomocí lze na dálku měřit spotřebu tepla, vody, elektřiny, nebo plynu. Jde o systém, který sbírá informace o spotřebě v pravidelných intervalech (například denně, měření ale může být i častější), dále je zpracovává, automaticky rozúčtuje na jednotlivé bytové či nebytové jednotky a umožňuje správci budovy i vlastníkům či nájemcům jednotlivých bytů spotřebu průběžně sledovat v odpovídajícím rozhraní (PC, tablet, mobilní aplikace apod.).

Uživatelé tak mohou včas zjistit potenciální problém s rostoucí spotřebou, nečeká je překvapení v podobě vysokých doplatků – a změní-li své chování a pokusí se spotřebu snížit, mohou sledovat bezprostřední dopad na náklady bydlení například v přehledném rozhraní s grafy. Aplikace v chytrém telefonu bývají využívány i pro upozornění na odstávky, nahlašování závad a další komunikaci se správcem nemovitosti či dodavatelem energií – je to pohodlnější a bezprostřednější. Zákazníci ale především zjišťují, že díky informacím dostupným v aplikaci s dodavateli energií či správci budov vlastně komunikovat nepotřebují, neboť na nejčastější dotazy týkající se spotřeby a vyúčtování naleznou odpověď kdykoliv.

S chytrým odečítáním spotřeby energií či kompletní chytrou správou budov budou dodavatelé energií i vlastníci a správci budov navíc připraveni i na zavedení evropské směrnice EED do českého práva – splnit požadavky jako je měsíční odečet a vyúčtování spotřeby je s řešením, které vše umožňuje sledovat a rozúčtovat takřka v reálném čase, snadné.

[Autor: Beit]

inzerce

Další podobné články

Poradíme s rekonstrukcí ploché střechy

Velká část bytových domů v České republice má plochou střechu. Jejich průměrné stáří však přesahuje padesát let. Je důležité vědět v jakém stavu se střecha nachází. Pokud je poškozená nebo skrz ni například zatéká do domu, je na čase rekonstrukce. Základem je...

číst více

Vinylová podlaha do bytu nabídne řadu předností

Stojíte před důležitým rozhodnutím, jakou podlahovou krytinu vybrat tak, aby sloužila dlouhé roky, ladila s interiérem a zároveň měla spoustu praktických vlastností? Pak věřte, že univerzální rada neexistuje. Velmi záleží na tom, do jaké místnosti podlahovou krytinu...

číst více

Partneři s výhodami pro klienty SBD Praha

Loading...