1. SBD Praha
  2. >
  3. Infopanel
  4. >
  5. Práce z domova změnila naše návyky. Pozor na ty, které nám mohou škodit
Témata
Přihlásit k odběru
Kontakt redakce

Práce z domova změnila naše návyky. Pozor na ty, které nám mohou škodit

Při práci z domu je nejdůležitější udržet si rovnováhu. Mezi prací a domácími radostmi či starostmi. Mezi aktivitou a odpočinkem. I mezi pasivitou a fyzickým pohybem. Proč je to důležité? Kvůli výkonnosti, motivaci i zdraví.

Co je základem pro efektivní práci i naše zdraví?

„Jakákoli nerovnováha, fyzická nebo psychická, se projevuje i na úrovni buněk a může mít vliv na oslabení imunity. Ta se může projevit nejen ve formě vyšší náchylnosti k nemocem, ale i poklesem pracovní výkonnosti a větší únavou,“ upozorňuje Ing. Adrián Doboly, odborník na imunitu z biotechnologické společnosti Natures.

Proč provází práci z domova zvýšený stres?

Největším skrytým nepřítelem zdraví při práci z domu je stres. Možná si to ani neuvědomujeme, ale číhá na nás v mnohých podobách.

„Obavy ze šíření viru aktuálně provází všechny naše kontakty s druhými, kteří s námi zrovna nežijí v jedné domácnosti. I proto nám moc nepomáhají, abychom se cítili lépe. Stresorů je ale čím dál více, jedním z nich je například zvládání práce z domova. Domov při dlouhodobém pracovním vytížení může postupně ztrácet svou důležitou roli místa odpočinku a načerpávání energie. Obzvlášť v situacích, kdy máme doma děti, se kterými musíme vedle našich pracovních plnit i jejich školní povinnosti,“ potvrzuje psycholog Karel Malimánek, zakladatel Školy psychologie.

Stresory mohou být i vztahy v domácnosti, hrající si děti, nedostatek pohybu, problém zorganizovat si pracovní dobu, prokrastinace. Při dlouhodobé práci z domu hrozí i syndrom vyhoření nebo nabytí nepříjemného pocitu, že práce, kterou děláte, je v podstatě zbytečná.

Projevy stresu nepodceňujte

Stres se může projevovat již zmiňovanou únavou, pocitem zbytečnosti, ale i nechutenstvím, nespavostí, podrážděností, zhoršenou náladou. Zvláště v tomto období, kdy se ani ve volném čase nemůžeme věnovat oblíbené kolektivní sportovní aktivitě, setkat se s přáteli, nebo se zajít pobavit do kina či divadla. „Toto je opravdu náročné období, kdy je důležité dbát na životosprávu, dobře se stravovat, hýbat se v rámci možností a podporovat organismus vhodnými doplňky stravy, které ho nezatěžují, ale pomáhají posilovat imunitu. V tomto směru se velmi osvědčily betaglukany, což jsou polysacharidy extrahované z hlívy ústřičné,“ radí odborník na imunitu Adrián Doboly.

[Autor: Martin Macháček]

inzerce

Další podobné články

Po zimě nezapomeňte na údržbu plastových oken a dveří

Po zimě nezapomeňte na údržbu plastových oken a dveří

Plastová okna i dveře dobře izolují proti zimě i hluku, mají dlouhou životnost a nároky na jejich údržbu bývají minimální. Přesto odborníci radí, aby se jim alespoň jednou ročně dostalo zvýšené péče. A právě jarní měsíce jsou po zimě vhodnou dobrou na základní servis...

číst více

Partneři s výhodami pro klienty SBD Praha

Loading...